Paaltje geraakt? Iets te strak ingeparkeerd en een muurtje meegenomen? Dit zijn dingen die geregeld voorkomen. Wat gebeurt er eigenlijk als je schade rijdt met je leaseauto? Je leest het hier.

Grote kans dat jij net zo’n autoliefhebber bent als wij. Naast dat schade aan je leaseauto je wat buikpijn oplevert, heb je ook rekening te houden met wat andere gevolgen. De eerste vraag is: is de schade veroorzaakt door jou of door iemand anders? Is de schade niet jouw schuld, dan verhalen we de reparatie op de verzekeringsmaatschappij van de ander. Dan kost het jou geen cent.

Schade aan je leaseauto: wat nu?

Is de schade door jou veroorzaakt? Dan kost dit je (een deel van) je eigen risico. Heb je een barst of scheur in je ruit, dan is jouw bijdrage €90. Heb je schade aan de auto die niet weg te polijsten is? Dan kost dit je maximaal €300. Er is natuurlijk wel een verschil tussen écht schade en gebruikerssporen.

Als je schade hebt en het urgent is, bel je het beste even met onze leasemaatschappij op 0347 367 910. Geen spoed? Mail dan naar schade@alcredis.nl. Zij helpen je graag verder.

Schade of gebruikerssporen?

We zijn echt de beroerdste niet. Als je je auto aan het einde van de overeenkomst inlevert, doen we het gebruikelijke rondje om de bolide. Eventuele schades die groter zijn dan een euromunt of diepe lakkrassen, brengen we in rekening. Dit gaat af van je eigen risico van €300 bij cascoschade (aan de auto). Zit er een barst of scheur in de ruit? Dan is je eigen risico €90. Lichte krassen en steenslag komen altijd wel voor. Tenzij het de boodschappenauto van een oud vrouwtje is die tegenwoordig altijd de boodschappen bestelt. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Net zoals lichte schade aan je treeplanken, schaafschade (kleiner dan 5 centimeter) op je spatbordranden, roest op je velgen en vlekken die zonder professionele reinigingsapparatuur weg te halen zijn. Natuurlijk staat er ook een volledig overzicht van gebruikerssporen aan je leaseauto voor je online.

En je schadevrije jaren dan?

Voor een lease-aanvraag, vragen we altijd naar je schadevrije jaren. Niet dat het invloed heeft op je maandbedrag, want iedereen betaalt hetzelfde. Het is wel iets dat we voor de verzekering nodig hebben. Om onze auto’s betaalbaar te houden, trekken we de grens bij nul schadevrije jaren. Na een claim lever je gemiddeld 5 schadevrije jaren in

Heb je hier vragen over? Chat met Sander van de klantenservice, mail naar klachtenservice@auto.nl of bel ons op 020 - 280 2800. Van maandag tot en met vrijdag zitten we van 08:00 tot 20:00 voor je klaar. Op zaterdag slapen we iets langer uit en gaan we eerder naar huis, maar zijn we bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur.