Rolls Royce

2 modellen
Prijsklasse
van € 353.000 tot € 353.000

Rolls Royce

Rolls Royce en voormalig zustermerk Bentley gaan de jaren tien in als regelrechte concurrenten met een uitgebreide modellenlijn. De respectievelijke nieuwe Duitse eigenaars hebben na de scheiding rond de eeuwwisseling verschillende wegen gekozen. BMW ontwierp een totaal nieuw model, de Phantom, als opvolger van de Silver Seraph en maakte er meteen een (nog) groter slagslip van. De rechten op het model bleven bij Bentley, dat onder de hoede van Volkswagen kwam en zodoende bleef haar Arnage nog de gehele jaren nul in productie. Volkswagen ontwikkelde een kleiner model, waarmee veel grotere verkochte aantallen bereikt werden. De Phantom is één van de grootste auto s op de markt en de productie daarvan beloopt nog geen duizend stuks per jaar. Hij is ook leverbaar met een verlengde wielbasis en als coupe en cabriolet, de laatste met de fraaie benaming Drophead-Coupe. 2009 was het jaar van de nieuwe Baby-Rolls, die eerst als prototype op de autoshow van Genève werd gepresenteerd en eind van het jaar stond hij in bijna ongewijzigde vorm op de autoshow van Frankfurt. Deze Ghost kreeg net als de Phantom een naam uit de rijke historie van Rolls Royce. Dat laatste geldt ook voor Wraith, welke naam in 2013 aan de coupe-versie van de Ghost werd gegeven. Rolls Royce was jarenlang verbonden met de naam Hessing. Het familiebedrijf Hessing was al jaren actief in de autowereld toen het begin jaren zeventig importeur van het beroemde Britse merk. Na het faillissement van Hessing werd het importschap en dat van voormalig dochterbedrijf Bentley door Louwman voortgezet. De import van Bentley ging al eerder over naar Pon en anno 2013 is ook de import overgegaan naar een ander bedrijf. Het gaat om Cito Motors in Eindhoven, dat al langer ervaring heeft met Britse automobielen.

Lees meer

Heb je deze al gezien?

Heb je ook al eens naar deze merken gekeken?