UX Designer met UI skills

Vast dienstverband | 32-40 uur per week | Amsterdam

Over auto.nl

Bij auto.nl geloven wij dat alles online kan, dus ook het kopen of leasen van je auto. Waarom moet je nog verplicht langs de dealer? Wij verkopen onze auto’s gewoon helemaal online. Een auto bestellen net zo makkelijk als een pizza. En ruilen? Net als een paar schoenen. Wij maken alles supermakkelijk, transparant en duidelijk. Oftewel autohandel om trots op te zijn. Daar staan we voor.

Auto.nl is wat ons betreft volgend jaar dan ook hét schoolvoorbeeld in de autobranche. Dat bewijzen we door 3000 auto’s te verkopen in 2020. Oh ja dat doen we trouwens met zijn tienen.

Wat ga je doen?

Om hét schoolvoorbeeld te zijn, is het optimaliseren van de klantbeleving voor, tijdens en na de bestelling heel erg belangrijk. En daar komen jouw UX skills van pas.

Als UX designer help je mee in een klein, enthousiast scrumteam aan de doorontwikkelingen en optimalisatie van onze website en online marketing uitingen. We hebben een duidelijke visie en roadmap, maar horen graag van jou hoe dingen beter en slimmer kunnen.

Onder aan de streep willen we natuurlijk zoveel mogelijk mensen blij maken met een nieuwe auto. Het wordt jouw taak om daar de ultieme klantbeleving bij te creëren. Een auto online kopen moet namelijk leuk en vooral erg makkelijk zijn. De focus ligt daarbij op het optimaliseren van de UX. Niet alleen onze website, maar ook onze social kanalen, banners en emails dragen bij aan de totale beleving. Ook daar heb je een mening over en help je deze te optimaliseren en de conversie te verhogen. Daarbij zijn UI skills nodig om je ideeën te vertalen naar werkbare designs en concepten. Hierdoor kun je maximale invloed uitoefenen op al onze online uitingen.

We zoeken in jou het volgende:

  • Energieke, communicatief vaardige UX designer met UI skills
  • Je geeft vorm aan de ideeën op onze roadmap en denkt daarbij vanuit de customer journey
  • Ervaring in B2C is mooi meegenomen en met e-commerce sites al helemaal
  • Het maken van persona’s, MVP’s en A/B tests laten je hart sneller kloppen
  • Je bent kritisch en challenget de status quo op basis van data en tests
  • Wanneer je ook nog eens video’s kunt editen en mee kan denken met onze marketeers, willen we je absoluut spreken
  • Ervaring in automotive is niet nodig, integendeel, we zijn geen autodealer maar een webshop
  • Een goed balletje tafeltennis slaan is handig, maar zeker geen must

Ambitie

Auto.nl is dé scale-up van Louwman Group en heeft de ambitie om de automotive op zijn kop te zetten door online auto’s te verkopen zonder tussenkomst van de dealer. Zowel nieuw als gebruikt kan online gekocht en geleased worden en wordt afgeleverd inclusief alle zekerheid die je als consument maar kunt wensen. In 2017 is de vernieuwde website van auto.nl live gegaan en zal er vanuit Louwman Group verder geïnvesteerd worden in het platform en de merknaam auto.nl. Louwman Group is een ambitieus familiebedrijf en behoort tot de grootste Automotive groepen van Europa. In totaal werken er bijna 3000 mensen bij Louwman Group.

Interesse?

We werken vanuit ons kantoor in Amsterdam in een zeer informele werksfeer en met een echte startup mentaliteit. De vacature is voor 32 tot 40 uur per week. Interesse of meer weten? Stuur even een mailtje naar paul@auto.nl.

Button prm

Aan aandacht van werving- en selectiebureaus hebben we nu al geen gebrek. Graag dus geen acquisitie n.a.v. deze vacature.

team autonl Kom jij ons versterken?