image/svg+xml Louwman Created with Sketch. icon-checked icon-document 5B3F2C90-278E-45DB-8AA9-3BD22C3DA5BC phone-icon icon-filter Louwman Created with Sketch. icon-readmore icon-dilevery 602D7FAA-55E3-474B-949F-2F504E2A2A55 Shape

‘Hé Google, praat met auto.nl’

Wat is de allermakkelijkste manier om een auto te bestellen? Gewoon, via je digitale assistent. Hieronder leggen we je uit hoe je de Google Assistent gebruikt om met auto.nl te praten.



Google Assistent, wat is dat ook alweer?

De digitale assistent van Google helpt je met van alles en nog wat. Zoek je bijvoorbeeld een vegetarisch restaurant? Wil je iemand bellen of wil je een muziekje opzetten? Dan zeg je dat gewoon tegen Google.

Op deze slimme manier kan je zelfs een auto bestellen. Onze auto’s zijn namelijk sinds kort beschikbaar via de Google Assistent. En dat werkt op al je apparaten, van je smartphone tot een slimme speaker zoals de Google Home, Google Home Mini of de Google Nest Hub.

Op je smartphone

Google mobiel Heb je een iPhone? Open dan de Google Assistent-app. Heb je een Android-telefoon? Houd dan de home-button ingedrukt. Zeg bijvoorbeeld ‘Praat met auto.nl.’ Of: ‘Ik wil auto.nl iets vragen.’ Daarna kan je in gesprek. Vraag bijvoorbeeld naar onze acties. De app helpt je snel en makkelijk op weg.

Via een smart speaker

Google speaker Heb je een slimme speaker in huis? Zeg dan bijvoorbeeld: ‘Hé Google, praat met auto.nl’. Of ‘Hé Google, ik wil auto.nl iets vragen’. De assistent helpt je stap voor stap met het vinden van de perfecte auto.

Google Assistent

Veelgestelde vragen

Wat doe ik als ik de Google Assistent heb geopend op mijn telefoon?

Gebruik je je smartphone? Tik dan op het microfoontje en stel je vraag. Zeg bijvoorbeeld ‘Ik wil auto.nl iets vragen.’ De assistent helpt je verder op weg. Ben je niet zo’n prater, maar wil je wel het gemak van de Google Assistent? Je kunt ook gewoon typen. Tik dan eerst op het toetsenbord-icoon.

Moet ik een account aanmaken om te praten met auto.nl?

Nee hoor, een auto uitzoeken kan gewoon zonder account. Wil je een bestelling plaatsen dan hebben we natuurlijk wel wat gegevens van je nodig. Denk bijvoorbeeld aan je naam, adres en telefoonnummer. Kent Google deze gegevens al, dan wordt je toestemming gevraagd om die te koppelen aan je auto.nl-bestelling. Hiermee wordt een speciaal account voor je voice-bestelling gemaakt. Je kunt met dit account niet inloggen bij auto.nl.

Hoe zit het met privacy en mijn gegevens?

Als je een voice-bestelling plaatst, gelden dezelfde voorwaarden als bij een ‘gewone’ bestelling bij auto.nl. Je vindt hier onze Privacyverklaring en hier onze Algemene Voorwaarden. Plaats je geen bestelling, dan wordt ook niet om je gegevens gevraagd.

Google en Google Home zijn handelsmerken van Google LLC.